Implementați o cultură de îmbunătățire continuă
Kaizen înseamnă să te schimbi în bine, în fiecare zi, în toate domeniile companiei, implicând toți angajații. Un astfel de domeniu este întreținerea operatorului, unde îmbunătățirile mici, dar continue, pot avea un impact semnificativ asupra calității, costurilor și livrării.
Kaizen îi ajută pe lideri să obțină îmbunătățiri ale performanței și să implementeze culturi de îmbunătățire continuă care îi ajută să creeze un avantaj competitiv durabil.
Sfaturi Kaizen de la Jonas Svanäng
Jonas Svanäng, expert în domeniul Managementului Kaizen.
Jonas Svanäng a învățat și a studiat filozofia Lean direct prin îmbunătățirea fabricilor Toyota și a aplicat aceleași cunoștințe în peste 100 de organizații la nivel internațional în timpul petrecut cu McKinsey și Reach. Jonas este invitat în mod regulat să-și împărtășească gândurile despre kaizen și excelența operațională la conferințele internaționale.
Sfatul Nr. 1: Concentrați-vă pe schimbările mici
Abordarea kaizen este de a face modificări incrementale care se potrivesc operațiunilor dvs. curente fără a fi nevoie să revizuiți complet procesele. Nu începeți prin a pune întrebări mari și descurajante, cum ar fi „cum ne putem îmbunătăți productivitatea generală?” În schimb, identificați problemele mai mici și faceți pași mici și realizabili spre rezolvarea lor.
Ideile de îmbunătățire vor veni de la a merge la „Gemba”, un cuvânt care în metodologia kaizen se referă la locul în care valoarea este creată pentru client. Implementați acest sistem de management în spațiul de producție pentru a vedea ce se întâmplă cu adevărat și unde există oportunități de a reduce „Muda” (pierderi în afaceri / proces).
În acest fel, vă puteți face timp și aloca resurse pentru activități care adaugă valoare.
Priviți problemele ca oportunități de îmbunătățire. Scopul dvs. este să identificați cauzele profunde ale problemelor și apoi să le rezolvați împreună, pas cu pas. După un timp, aceste schimbări mici, dar continue, vor lua un impuls propriu și vor duce la îmbunătățiri mari în timp.
Sfatul Nr. 2: Motivați-vă angajații
Kaizen este despre îmbunătățirea continuă a tuturor, în fiecare zi și peste tot în organizație. Operatorii dvs. sunt cei mai apropiați de problemele din spațiul de producție și cel mai probabil cei care știu ce modificări trebuie făcute, dar atunci când sugestiile lor nu sunt auzite, motivația scade.
Scopul kaizen este de a instala o cultură a îmbunătățirii continue, prin modificarea comportamentelor. Atunci când compania dvs. adoptă o mentalitate kaizen, oportunitatea de a-și optimiza locul de muncă și locul în care se aduce un plus valoare, vă va motiva angajații.
Străduiți-vă să creați un mediu de lucru în echipă în care toată lumea lucrează împreună pentru a asigura îmbunătățirea continuă și încurajați-vă operatorii. Să identifice problemele și să facă recomandări cu privire la domeniile lor de lucru.
Acest lucru nu numai că va creea un sentiment de proprietate asupra muncii lor, ci va îmbunătăți și moralul general și productivitatea.
Sfatul Nr. 3: Asigurați o cultură de acceptare a ideilor la nivel de organizație
Kaizen nu este o soluție unică, ci un proces continuu. Acesta este motivul pentru care trebuie să implicați zilnic pe toată lumea în procesul de îmbunătățire, din toate domeniile și departamentele. Și asigurați-vă că organizația dvs. înțelege importanța kaizen pentru profitul dumneavoastră.
Fiecare organizație are probleme precum defecțiuni tehnice și probleme de calitate și, uneori, spațiul de producție poate opune rezistență: „Am mai sugerat acest lucru, dar nu s-a întâmplat nimic” etc.
Acest lucru este important pentru angajații dvs., fiindcă trebuie să simtă că au sprijinul necesar din partea conducerii pentru a sugera și implementa îmbunătățiri.
Pentru a crea o schimbare cu adevărat eficientă și durabilă, trebuie să integrați kaizen în activitatea dvs. ca și manager. Este crucial ca liderii dvs. să susțină o cultură de îmbunătățire continuă. Aveți nevoie de devotamentul lor în ceea ce privește viziunea dvs. pentru a vă asigura că sunt implicați și că susțin activ schimbarea mentalității în întreaga organizație
Sfatul Nr. 4: Vorbiți cu date, conduceți cu fapte
Managerii au nevoie mai degrabă de fapte și cifre decât de presupuneri pentru a putea analiza obiectiv problemele, cuantifica beneficiile îmbunătățirilor sugerate și pentru a primi susținere pentru achiziții de la conducere. Așadar, încercați să transmiteți operatorilor și liderilor de echipă nevoia de a vorbi cu date.
Schițați și cuantificați procesele dvs. pentru a identifica Muda și zonele de îmbunătățit și pentru a oferi un punct de referință în raport cu care viitoarele îmbunătățiri pot fi măsurate și cuantificate.
Există o singură modalitate de a vedea ce se întâmplă cu adevărat în compania dvs. și de ce se întâmplă: trebuie să vă schimbați perspectiva și să „Apelați la Gemba”.
Nu vă spuneți părerea doar cu privire la probleme; duceți-vă să vedeți ce se întâmplă de fapt, arătând un interes real față de oameni și procesul pe care îl desfășoară în fiecare zi.
Sfatul Nr. 5: Curățarea este verificare
Rutinele de întreținere autonomă și de întreținere planificată sunt esențiale în creșterea eficacității generale a echipamentelor, ustensilelor, utilajelor și mașinilor afacerii Dvs.
În sistemul kaizen, întreținerea autonomă este întreținerea „independentă” efectuată de operatorii înșiși, mai degrabă decât de către tehnicieni de întreținere dedicați. Primul pas al întreținerii autonome este curățarea de bază.
Cercetările arată că 89% dintre operatorii de mașini consideră că este mai ușor să inspecteze și să detecteze defecțiunile sau posibillele probleme ale unei mașini sau al unui utilaj curat. * Și atunci când le oferiți operatorilor dvs. responsabilitatea de a-și menține echipamentul curat, aceștia au șanse mai mari de a descoperi probleme înainte de a rezulta întreruperi.*
Acesta este un exemplu al modului în care îmbunătățirea poate proveni din locuri neașteptate. Prin implementarea rutinelor de curățare autonome, vă puteți crește profitul prin reducerea timpilor de nefuncționare a utilajelor, instrumentelor, ustensilelor, ajutându-vă în mod proactiv să:
1. Eliminați scurgerile
2. Raportați uzura matura sau prematură
3. Îmbunătățiți accesul la punctele de inspecție
4. Eliminați sursele de murdărie și contaminare
Pentru a facilita rutinele de curățare autonome și pentru a reaminti operatorilor să le efectueze, instalați echipamentele de curățare Tork în apropierea stațiilor de lucru pentru a evita timpul pierdut în obținerea acestora.
-
Lavete Material Netesut Biobased W8, Albe, Tork
-
Lavete Material Netesut Handy Box W7, Albe, Tork
-
Dispenser Servetele Washstation W6, Tork
-
Lavete Bucătărie, W4, Albe, Premium, Tork
-
Lavete Material Netesut, Albe, Premium, Tork
-
Dispenser Rola Prosoape Reflex Mobil, Tork
-
Lavetă-Rolă Material Nețesut W1-3, Tork
-
Lavetă-Rolă Industrială 440 W1, Tork
-
Lavete Material Nețesut W4, Tork
-
Lavete Material Nețesut W4, Tork
-
Lavetă-Rolă Industrială W1/W2, Tork
-
Dispenser Lavete W4, Tork
-
Dispenser Mobil pentru Lavete/Role W1, Tork
-
Dispenser Mobil pentru Lavete/Role W1, Tork
-
Dispenser Lavete/Role W1, Tork
-
Dispenser Lavete/Role W1, Tork
-
Dispenser Rola Prosoape Reflex Mini M3, Tork
-
Dispenser Portabil Reflex, Tork
-
Dispenser Rola Prosoape Reflex M4, Tork
-
Dispenser Lavete W4, Tork
Până la 89% dintre operatorii de mașini, utilaje, instrumente, ustensile sunt de acord că „Plasarea într-un loc atât de necesar a dispenserelor de lavete robuste și profesionale amplasate exact acolo unde am nevoie de ele ar sprijini curățarea eficientă și întreținerea preventivă” *
*Cercetarea Tork, efectuată de Psyma (iulie 2021)